L’Àlex no aguanta suficient temps mentre fa l’amor amb la seva xicota i ella no arriba a l’orgasme. Cada cop que vol fer l’amor el preocupa poder controlar l’ejaculació i nota que cada vegada se li fa més difícil: com més s’hi capfica menys gaudeix de la relació, l’orgasme se li fa menys plaent i comença a posar excuses per evitar les relacions sexuals.
És totalment conscient que s’ha ficat en un cercle viciós i no sap com afrontar-ho per ell mateix. Necessita ajuda psicològica per millorar l’ejaculació, les relacions sexuals i sortir d’aquest embolic mental.
Un dels primers passos a consulta és explicar el condicionament sexual negatiu que ha fet sense voler del reflex d’ejaculació. Durant l’entrevista inicial ja vam detectar que l’Alex va aprendre a ejacular ràpidament ja que quan es masturbava tenia por que l’atrapessin els seus pares i gairebé sempre mirava d’ejacular el més ràpid possible, per tant ja tenia un aprenentatge condicionat en aquest sentit de la rapidesa. Llavors amb la seva xicota que és amb la primera que manté relacions sexuals s’ha mantingut el reflex d’ejaculació ràpida i encara que vulgui no el pot controlar i ha agafat por. L’Alex va entendre el mecanisme i es va tranquil·litzar ja que li vam explicar que es podia re aprendre i condicionar positivament a traves d’exercicis físics i treball psicològic. Va començar a practicar els exercicis sexuals a casa, que comprenien tècniques de relaxació, tècniques de masturbació amb parada, per agafar consciencia del reflex ejaculatori i saber parar abans d’ejacular i tècniques de visualització positiva. Quan vam fer la sessió següent vam veure que havia fet molt be tots els exercicis i vam continuar treballant a nivell de les seves inseguretats i pors sexuals amb tècniques de reestructuració cognitiva per aprendre a canviar els pensaments auto limitadors i agafar confiança en si mateix. Finalment vam treballar amb exercicis sexuals en parella, s’ha de dir que la seva xicota va ser molt col·laboradora i tenia una molt bona actitud, empàtica i amb gens de pressió ni exigència que va ajudar molt a l’Alex a millorar amb poques sessions. Ens vam centrar en ampliar el tipus de relació sexual que tenien i en treure importància a la penetració, vam obtenir un resultat molt bo d’aquest canvi, es van relaxar i van aprendre a estimular-se i a gaudir més enllà de la penetració.
Ara ens sentim més units i segurs,
el sexe ja no és un problema
El treball amb l’Alex va ser molt positiu ja que amb unes 7 sessions va aconseguir estar molt més tranquil i confiat, va allargar el seu reflex d’ejaculació i la manera d’afrontar les relacions, ja no les evitava, van millorar molt a nivell de comunicació amb la parella, també la manera en que feien l’amor, ampliant els preliminars, on la parella s’excitava molt més i quan van començar a fer penetració paraven quan ell veia que ejacularia, allargant aquest moment de forma molt satisfactòria. Poc a poc va anar guanyant seguretat en si mateix, la parella gaudia molt de les relacions i junts van anar allargant el temps de resposta i la satisfacció sexual.
En Juli ejacula abans del que ell voldria, està cada vegada més insegur sexualment i té por que la seva parella se’n cansi i l’abandoni. Sempre ha tingut aquest problema i no sap què fer ni com resoldre-ho.
Comencem a analitzar les seves experiències i a treballar amb les pors i inseguretats més rellevants, aprenent a no associar el sexe només amb la penetració i a ampliar l’experiència amb la parella. A través de la focalització sensorial aprenen a gaudir del seu cos més enllà del sexe, a descobrir-se, acariciar-se i retrobar-se amb plaer i seguretat.
Sento que aquest temps ha sigut interessant per aprendre, gaudir més i millorar la meva sexualitat, també per saber que molts homes es troben amb el mateix problema que jo
Ens centrem en tot allò que no és la penetració: amb en Juli pautem exercicis de masturbació per reaprendre les sensacions associades a l’orgasme i augmentar la seva consciència del reflex orgàsmic. A partir d’aquí anem construint una imatge més segura de si mateix i augmentant el temps entre l’inici de l’acte sexual i l’ejaculació. També treballem amb visualitzacions per desenvolupar amb seguretat una imatge sexual d’ell mateix més positiva i creativa i treballem amb relaxacions perquè se senti més tranquil i disminueixi l’ansietat.
Acompanyem tot aquest treball amb la seva parella i els ajuda a comunicar-se millor, aprendre noves maneres de passar-ho bé i augmentar la freqüència de les relacions i la satisfacció sexual.
Al cap de 8 sessions se sent més segur, sap què fer per augmentar el seu temps de resposta sexual i se sent millor com a parella i en les relacions sexuals. Les dues sessions restants ja són de seguiment i la teràpia es conclou d’una manera satisfactòria.
Els d’ejaculació precoç estan entre els casos més sol·licitats en problemes sexuals masculins i solen tenir un èxit molt elevat. El d’en Jordi n’és un exemple.
Arriba molt preocupat perquè no pot controlar la seva ejaculació. Això li provocava patiment i por de que la seva parella s’enfadi i es cansi d’ell. Es retroalimenta amb l’ansietat prèvia a les relacions i les evita. Les relacions són cada cop més nefastes i ell està més trist.
No vull tenir més relacions, tinc por, va fatal i ella m'acabarà deixant
La psicoteràpia sexual consisteix en adoptar estratègies i habilitats sexuals, comunicar-se sobre el problema a la parella, reunir-nos amb la parella i explicar-li el trastorn, augmentar l’autoestima d’en Jordi i sobretot potenciar la comunicació prèvia, durant i després de l’acte sexual amb la seva parella. També redefinim i valorem què és l’acte sexual i la parella es s’enriqueix de molts tipus de sexe sense provocar ansietat al penis d’en Jordi.
Amb poques sessions, en Jordi no va necessita venir més i no pateix cap mena de recaiguda. Ha enfortit molt la seva confiança i les habilitats sexuals i ara pot controlar les seves sensacions pre-ejaculatòries.