Els pares d’en Marc vam acudir a Psigma per poder-lo ajudar a organitzar-se amb els deures de l’escola. A vegades arribava a un punt que ja no sabíem com ajudar-lo; et prenia el pèl i t’hi posaves nerviós.
Des que va començar a venir a Psigma li hem notat un canvi molt positiu. Quan té deures s’hi posa tot sol, sap per on començar i ha augmentat la concentració, l’autonomia, la responsabilitat, la motivació i l’autoestima.
El resultat és molt positiu i satisfactori. I, a més, en Marc anava a Psigma molt content.
Als 9 anys, la Júlia, la nostra filla, va començar a tenir moltes pors, sobretot a separar-se de nosaltres. Coses com anar a l’escola o quedar-se sola a casa es van convertir en un problema, i ja que aquest curs havia d’anar de colònies amb l’escola, vam decidir buscar ajuda.
A Psigma hi vam trobar suport i pautes per poder-la ajudar, i setmana rere setmana hi anàvem veient canvis. Després d’un treball individual més personalitzat i d’incloure-la al grup setmanal d’Aula Emocional, hem vist que la Júlia ha augmentat en confiança, seguretat en ella mateixa i autoestima, i sobretot ha après a controlar les pors.
Hi ha hagut un abans i un després d’aquest curs. Com a pares ens ha ajudat a entendre-la més bé i a actuar davant d’algunes emocions. I hem après estratègies que ens ajuden dia a dia.
Fa un parell d’anys vaig conèixer Aula Psigma a través de la seva pàgina web. Estava força desesperada, ja que m’acabava de separar i en aquell moment el meu fill tenia 5 anys.
En la meva situació personal (estava molt trista, molt tova, tot se’m feia una muntanya…) s’hi va afegir que el meu fill va començar a tenir conductes que a mi em semblaven estranyes. No volia dormir sol, a l’escola va començar a pegar altres nens (mai ho havia fet), també em pegava a mi quan s’enfadava, va deixar de menjar i s’estava convertint en un “petit tirà”.
Quan vaig trucar estava molt nerviosa i em sentia molt culpable. Des del primer moment em van atendre molt bé, em van fer sentir tranquil·la i em van ajudar a treure’m la culpa de sobre. Em van ajudar a entendre que tan jo com el meu fill estàvem passant un període d’adaptació a la nova situació.
A ell sobretot el van ajudar a posar ordre a les seves emocions i a trobar camins per expressar-les. Ell ho va viure molt bé perquè sempre jugaven, li agradaven les històries que s’inventaven i posar en pràctica a casa els “trucs” que li ensenyaven.
Pensava que viuria malament el fet d’anar al psicòleg, però crec que ni tan sols mai van arribar a anomenar-li aquesta paraula. La nostra experiència ha estat molt bona tant pel tracte rebut com per la qualitat del servei.
La meva filla ara té 13 anys i des dels 7 anys està diagnosticada de TDAH. Quan vam contactar amb Aulapsigma, ja que una companya de feina m’ho va recomanar, ja havíem visitat varis psicòlegs i psiquiatres.
La medicació ajuda, però no pots dependre només d’això. La meva filla anava molt malament a l’escola i ens van proposar treballar a partir de reeducacions. Es van reunir amb l’escola i van pactar alguns ajustaments, sobretot a l’hora de fer els exàmens i els deures.
Des d’Aula Psigma cada setmana l’ajuden a organitzar el seu temps: què havia de fer cada dia, com es fa un resum, com s’estudia… També l’han ajudat a sentir-se millor amb ella mateixa; ara es veu més competent i nota que pot fer més coses bé.
Cada setmana hi va contenta, així que nosaltres continuarem.