Cat / Esp

Beneficis de la relaxació

 

La relaxació és una de les activitats que les persones tenim a l’abast de la mà i que ens ajuda a gaudir molt més i millor de la nostra vida, davant de situacions problemàtiques o simplement per cuidar-nos.
El ritme de vida diària moltes vegades ens porta a viure amb nervis, estrès, presses, pensaments negatius, responsabilitats i problemes que ens imposa la vida i que ens auto imposem. Moltes vegades és com si portéssim el “pilot automàtic” i continuéssim amb ell fins que el nostre cos ens avisa que estem sobrepassant la velocitat adequada per al seu bon funcionament.
Però quan el cos ja ens avisa que estem sobrepassant els seus límits, normalment portem temps sobre esforçant-nos, i ens costa parar i portar al nostre cos a una velocitat sana per a nosaltres. A més, al cos li costa arribar de nou als nivells òptims de salut, ja que li hem estat exigint per sobre de les seves possibilitats.
Per a aquestes situacions i simplement per quan et vulguis cuidar, et proposem que canviïs l’enfocament: en comptes d’esperar a estar molt malament per frenar el ritme, per què no aprens formes que t’ajudin a portar el teu dia a dia de forma més saludable? I si ja estàs malament i no saps com fer-ho per trobar-te millor, per què no dedicar uns minuts al dia a una activitat que et faci sentir be? Per què no cuidar-nos una mica?

Els beneficis de la relaxació per a la persona són molts i a diversos nivells.

A nivell psicològic i / o emocional, està àmpliament comprovat que la relaxació ens ajuda a estar millor amb nosaltres mateixos, aportant equilibri i autocontrol.
A nivell físic, alguns dels beneficis de la relaxació són:
• Disminució de la pressió arterial i del ritme cardíac.
• Disminució del ritme respiratori. Es regula la respiració, el que aporta major nivell d’oxigen al cervell i a les cèl·lules. Estimula el reg sanguini.
• Disminució de la tensió muscular.
• Reducció dels nivells de secreció d’adrenalina i noradrenalina per les glàndules suprarenals.
• Augment de la vasodilatació general, el que comporta una major oxigenació perifèrica.
• Reducció en els nivells de colesterol i greixos en sang.
• Augment del nivell de producció de leucòcits, la qual cosa reforça el sistema immunològic. Això augmenta la capacitat de recuperació i prevenció de malalties.
• Disminució en la quantitat de lactat sanguini (aquest és un dels instigadors de l’ansietat).
• Desenvolupament d’un estat de descans al nivell més profund.
• Augment de les freqüències cerebrals Alfa (corresponents a estats relaxats).