Cat / Esp

El retorn després de les vacances

Bon dia a tots!

Està clar que no tothom viu de la mateixa manera el reinici després del descans de l’estiu. Hi ha canvis, i pot haver-hi resistència o falta d’adaptació davant dels mateixos.

Parar, reflexionar, respirar, acceptar, escoltar el cos, són bones eines per a ajudar a descobrir noves il·lusions, activitats, potencialitats i recursos personals. I davant d’aquest reinici, viure’l de manera més positiva o negativa pot ser una elecció.

Algunes idees i pistes pel canvi de cicle o de fase.

1- Iniciar activitat esportiva de manera progressiva:
No voler iniciar-la on es va deixar si és que s’ha estat més temps inactiu o hem estat fent activitats diferents durant l’estiu, ja que la musculatura no estarà igual de disponible.

2- Respectar el temps de descans:
És important respectar el temps de descans perquè la musculatura es torni a adaptar al nostre ritme. Per exemple, es pot començar fent un dia d’activitat i dos dies de descans per anar adequant el cos.

3-Estiraments i escalfament:
Si ve és important tenir-ho sempre present, en aquest període se li donarà un plus de protagonisme, un temps afegit pels estiraments i l’escalfament. Fent estiraments mantinguts, a ritme progressiu i compassat amb la respiració.

4-Hidratació:
Tenir present la hidratació durant l’activitat per a una bona funció orgànica. Al practicar activitat esportiva es van perdent elements bàsics pel metabolisme a través de la suor i de l’orina, necessaris per a una correcta funció orgànica com la recuperació muscular, evitar les agulletes, mantenir un bon nivell de glucosa, etc. Així doncs, beure encara que no hi hagi la sensació de set.

5-Noves activitats:

Pot ser un bon moment per iniciar noves activitats que aportin benestar i satisfacció. Com per exemple, iniciar una activitat física, esportiva en grup, etc. Deixar-se assessorar per un expert en el tema, com un/a fisioterapeuta, entrenador/a personal, etc.

ejercicio1
6-Mimar el cos:
Donar-se un temps per a preparar la musculatura, el cos i la ment fent sessions de fisioteràpia, osteopatia, tècniques de relaxació, fent un massatge relaxant.  Aquestes sessions possibiliten una millor consciència corporal per a donar-se compte del moviment, de la respiració, del ritme, de la coordinació etc. Eines útils per entrar en contacte amb el cos i conèixer-lo una mica més. Una nova manera d’entendre l’activitat física a través de la consciència corporal. Mirar de donar-se un espai setmanal per connectar amb el cos fent un pla de treball corporal personalitzat.

Montserrat Tor, fisioterapeuta a PSIGMA VIC 
montsetor@psigma.cat