Cat / Esp

5 consells nutricionals perquè els esportistes puguin encarar millor l’estiu

L’estiu és l’època de l’any que porta implícita un canvi en l’alimentació en diferents aspectes: ve més de gust menjar plats més lleugers, més frescos i el cos demana hidratar-nos amb més freqüència.

Per això, els esportistes també necessiteu modificar la vostra alimentació i us proposem 5 consells nutricionals per ajudar-vos a encarar millor l’estiu.

1. Hidrata’t més

Durant tot l’any és important que assegureu una bona pauta d’hidratació tant abans de fer esport com durant i despès. A l’estiu però necessitareu hidratar-vos més ja que hem de tenir en compte altres factors externs com l’augment de la temperatura i de la humitat.

Per assegurar-vos un bon rendiment en l’exercici físic, haureu d’incrementar la ingesta hídrica, en funció dels paràmetres esmentats per prevenir la disminució del rendiment cognitiu (mal de cap, mareig) i l’aparició de simptomatologia intestinal (nàusees, dolor abdominal).

2. Hidrata’t d’una forma diferent

Si ets d’aquelles persones que li costa beure aigua, pots provar d’afegir-li sabors de fruita i pots fer-ho de forma casolana provant d’afegir una rodanxa de llimona o taronja a l’aigua i incentivar-ne el consum.

Si t’agrada el tè o el cafè, pots veure’ls freds o afegir-hi gel, el qual ja seria una petita dosi extra d’aigua.

3. Posa color als teus plats amb tot tipus de verdures

Quin millor moment per introduir verdures que l’estiu? Sempre hauria de ser un bon moment per menjar verdures, però l’estiu ens ho posa més fàcil 😉

A l’estiu trobem una àmplia varietat de verdures de temporada que es poden fer servir per fer gaspatxo, cremes fredes de verdura i tot tipus d’amanides.

Com més verdures utilitzis per els teus plats, més color tindran, més de gust vindran i més gaudiràs menjant-los. Prova-ho si encara no ho has fet!

4. Deixa volar la teva creativitat amb les amanides

Qui ha dit que les amanides hagin de ser només amb enciam i poc més? Si t’agraden endavant però tens moltes més opcions, no hi ha res més versàtil que una amanida! De fet, una amanida per si mateixa pot constituir un plat complet si hi incloem verdura, una font de carbohidrats (pasta, arròs, quinoa, etc.) i una font de proteïnes (ous, pollastre, salmó, etc.).

Les amanides  són molt útils per incloure alguns grups d’aliments com llegums, fruits secs o llavors, els quals a vegades queden en segon pla en la nostra alimentació tot i que són aliments amb un perfil nutricional excepcional.

5. La fruita, un bon al·liat per qualsevol moment del dia.

No tens excusa per no menjar fruita. L’estiu ens ho posa fàcil per consumir-ne ja que és l’època de l’any que més varietat ens ofereix i la qualitat acostuma a ser superior.

La fruita, igual que la verdura, és un grup alimentari compost majoritàriament per aigua i per això, menjant fruita incrementem la ingesta hídrica diària inconscientment.

Podem menjar-ne en molts moments diferents:  a les postres, barrejades a les amanides, amb iogurt, en batuts o smoothies i fins i tot deshidratada com Snack.

 

Ja ho veieu, l’estiu és un bon moment per gaudir d’una alimentació variada amb molta presidència d’aliments frescos, lleugers, rics en aigua i amb una càrrega nutricional de primera!

APROFITA-HO!

Adrián Fernández
Dietista-Nutricionista especialitzat en nutrició esportiva. – Col·legiat al CoDiNuCat amb el número CAT001602.

Necessites ajuda per planificar una bona dieta?
620 756 015
info@psigma.cat