Cat / Esp

Ment conscient

Pensa en la teva pròpia experiència, quan et quedes admirant intensament un bonic paisatge o una posta de sol, o quan estàs conversant d’una manera activa amb una altre persona, o quan estàs concentrat en el relat d’un llibre interessant, o quan visualitzes una peli que t’agrada molt…com està la teva ment? Adona’t que quan realment estàs be i connectat amb tu mateix, amb la realitat, la ment no hi és, no fa soroll, no analitza, només estàs present. Aquests són els moments de major benestar.

La nostra ment hauria de ser una eina per nosaltres, i fer-la servir quan realment volem, per organitzar, per planificar, per resoldre… però malauradament molts cops la ment ens domina i ens connecta amb pensaments que no ens ajuden, amb pors sobre el que passarà, amb anticipacions de la realitat…Aquí la nostra ment ens fa una pel·lícula sobre nosaltres mateixos i crea uns sentiments en nosaltres que molts cops estan augmentats, no són reals ni corresponen al present.

Aquí hi ha molt camí per desenvolupar i aprendre a desconnectar conscientment de la nostra ment, és una dinàmica que totes les persones podem anar despertant i posant en pràctica. Em refereixo sobretot a la pràctica conscient de la respiració i de diferents formes de relaxació-meditació-visualització per anar aprofundint en l’ esser intern, desconnectant cada vegada més de la ment i del pensament.

De vegades sembla que aprendre una tècnica d’aquest tipus sigui difícil o un camí molt llarg i no és així. Primer de tot has de saber que és un aprenentatge i com tots els aprenentatges requereix un temps i una dedicació amb certa constància. T’asseguro que si t’aventures en aquest camí trobaràs grans fruits positius per la teva vida i val aquest petit esforç, el veuràs recompensat amb grans dosis de benestar i tranquil·litat.

Primer comença dedicant 5 minuts al dia, llavors vas progressant en funció del teu propi ritme. Una de les tècniques més senzilles per relaxar-te i meditar és poder seure tranquil·lament i observar com està el teu cos, relaxar-lo i observar la pròpia respiració, sense modificar-la. Visualitza com entra l’aire al teu interior i com surt, preferentment amb els ulls tancats. Llavors quan tinguis interioritzat aquest primer pas d’observar la respiració de manera conscient pots fer un recorregut amb la ment per tot el teu cos, connectant i sentint les seves parts. Tot seguit pots fer diferents exercicis, pots visualitzar un paisatge, intentant reproduir tots els seus detalls, amb tots els sentits. També pots visualitzar-te amb un cert estat emocional, pau, tranquil·litat, confiança…amb una flama d’energia positiva que envolta el teu cos…o una visualització inventada per tu mateix. Sigues creatiu, posa-ho en pràctica i confia en la teva pròpia intuïció, la teva ment anirà aprenent a desconnectar i llavors tu seràs l’amo de tu mateix.

Anna Perelló Costa, Psicòloga a Psigma Manresa

annaperello@psgima.cat

 

Compartir:Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn