Casos pràctics d’estats d’apatia, desil·lusió, desmotivació, insatisfacció i bloqueig

Biel. 55 anys. Activar-se i motivar-se per emprendre. 5 sessions.

En Biel és arquitecte i porta 4 anys sense treballar. Des que va acabar la carrera sempre l’han anat a buscar; en ocasions fins i tot ha hagut de dir que no a alguns projectes. Amb l’actual panorama del sector de la construcció ara s’ha d’enfrontar a una situació totalment nova: ha de sortir a buscar feina en un sector professional amb baixa demanda.

Quan inicia el procés de coaching el seu repte és aconseguir motivació per emprendre, i sobretot recuperar les ganes de fer projectes. No s’atreveix a tornar a dibuixar davant d’un full de plànols ni a demanar feina a col·laboradors amb els que ha treballat al llarg de la seva vida professional.

Ara veig possibilitats per trencar la inèrcia i ampliar perspectives, a estar actiu

Al llarg del procés en Biel va anar descobrint alternatives que tot i estar relacionades amb la seva professió no s’ha plantejat mai. Dediquem dues sessions a trobar alternatives i a reflexionar sobre la viabilitat de cadascuna d’elles.

A partir d’aquí comença a contactar amb persones del sector, i tornant a entrar en el circuit se sent molt millor. Se sorprèn positivament quan més bona acollida de la que s’havia imaginat: abans escoltava massa els pensaments negatius i la ment el frenava.

Amplia els sectors on podria aportar el seu bagatge professional, defineix un pla d’acció per a cadascun d’ells i identifica els recursos que necessita. Dies desprès del tancament del procés de coaching i en paral·lel a la recerca per fer activitats temporals que li permetin uns guanys, comença a treballar en un projecte pel seu compte.

Elisa. 39 anys. Nous hàbits de salut. 7 sessions.

L’Elisa té dos fills, una feina que l’apassiona i molt prestigi en el seu entorn professional. Però fa anys que té problemes de pes. A nivell de salut no l’afecten, però li agrada cuidar la seva imatge i es vol sentir millor. Sovint fa dietes i assoleix resultats, però li costa mantenir-les i trobar temps per fer esport regular.

Prova el coaching perquè vol ser constant amb l’alimentació i establir rutines. També es proposa perdre els 4 quilos que ha guanyat des de l’últim règim. Comença el procés amb molt compromís i confiança, i ho aconsegueix.

Ara sóc conscient de que les eines les tinc jo i que també tinc voluntat per anar-les aplicant

Estableix una sèrie de noves rutines i hàbits per als dies feiners i unes altres per al cap de setmana, ja que els ritmes són molt diferents. S’adona de que serà la forma d’aconseguir ser constant i es marca petits objectius realistes, amb terminis concrets, tant a nivell de pes com a nivell d’hàbits.

També decideix auto-premiar-se quan assoleix cada petit objectiu, amb la particularitat de que el premi no ha de ser només per a ella, sinó que l’ha de poder compartir amb tota la família. Això li augmenta la motivació i la satisfacció.

Quan acaba el procés també s’apunta a un centre per fer exercici físic i mantenir-se i sentir-se bé.

Contacte

Formulari de contacte

Fes-nos una consulta i et responem

Em vull subscriure al butlletí Em vull subscriure el butlletí de Psigma
He llegit i accepto el document de política de privacitat

×
Contacte

Formulario de contacto

Envíanos tus datos y te respondemos!

Quiero suscribirme al boletín Quiero suscribirme al boletín de Psigma
He leído y acepto el documento de confidencialidad y protección de datos

×

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència i els nostres serveis. Si continua navegant, vostè està acceptant el seu ús. Política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Psigma